fredag 25 augusti 2017

Sista morgonen med gänget

Sista nyhetspanelen
Vi börjar alltid dagen med nyhetsuppdateringen i morgon-TV. Oftast i SVT:s Gomorron Sverige och idag sänds det för sista gången. Soffan är såld.

Nyheter, paneler, politiker ska utfrågas, statsministrar har grillats, sporten har kommenterats. Recensioner av böcker, film, dataspel... Väder och massor av matlagning men framför allt aktuella kommentarer om det som händer i Sverige. Politiska avslöjanden. Så vi har följt Gomorron Sverige varje morgon mer eller mindre regelbundet ända sen starten för 25 år sen och lärt oss massor. Men nu är det slut.

Och just under sista sändningen idag blev det ett aktuellt inslag från Moderaterna där Anna Kinberg Batra avgick så hon fick en också en sista morgon med sitt gäng och det blev ju ett exempel på vad som kan hända i morgonprogrammen.

Gomorron Sverige är slut och på måndag börjar  istället Morgonstudion som ska bli helt annorlunda säger dom och jag gillar förändringar så det blir säkert bra det också. Men jag kommer att sakna en del också, boktipsen t.ex.

AKB säger Good Bye
Vem hinner då titta på morgon-TV? Fler än man tror, alla rusar inte iväg till jobbet halv sju på morron och nu med TV i mobilerna så kan ju även dom som har brått till jobbet uppdatera sig på tåg och buss i morgonrusningen. Det var Hyland som började en gång för evigheter sen och jag var ung och dum och begrep inte bättre, så klart jag var negativ till såna här amerikanska dumheter! Morron-TV, har man hört nåt så dumt. Jag har ändrat mig senare, och på den tiden åt jag inte filmjölk heller - man utvecklas!  
Soffan bärs ut

Soffan blev såld för 150.100 (Världens Barn får pengarna) och som avslutning idag lyftes soffan ut av programledarna. Och nu är det slut, men på måndag morgon knäpper vi på Morgonstudion som ska bli så annorlunda. Får väl se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar