torsdag 31 augusti 2017

Höga Klagovisan

Lite svårt att somna härom kvällen låg jag och memorerade några texter för mig själv.

Det är inte optimalt, man ska ju låta hjärnan gå ner på tomvarv när man släckt sänglampan och räkna får istället om man nu inte somnar direkt, men där låg jag i stället och kämpade med några hurtiga sångtexter som ska brännas in på hjärnans hårddisk på det lilla utrymme som finns kvar. Nu var det en låt jag absolut inte hört i min ungdom och inga lätta refränger så det var rätt kämpigt att få hjärnan att samarbeta.

Men allra kämpigast var motståndet från en annan del av hjärnan, den del som är igång dygnet runt med sitt Tinnitussande oväsen. Dundrade faktiskt så högt att jag hade svårt att höra vad jag själv tänkte så till slut fick jag ge upp och tog till Facebook för att få lite tröst i natten. En nattmacka hade kanske också hjälpt att bli lite tröttare, men nu tänkte jag på en digital lösning och kanske några bra tips från andra.

Visst finns det gott om hemsidor med långa artiklar om Tinnitus och orsak och verkan, men det här var lättsammare tänkte jag. Och gick på småtimmarna med i ett par FB-grupper, amerikanska så dom var förstås vakna och släppte in mig direkt, och många är drabbade av den här dumheten. Många är drabbade mycket värre än jag också , eller klagar högre, och det trista är att det fanns inte många positiva erfarenheter från folk som hittat nån lösning.

Men nu följer jag min olycksbröder och systrar i USA på Facebook och jag borde väl starta en svensk lokalavdelning nån gång så vi får skriva av oss på svenska. Och det här ämnet tar jag väl upp lite då och då, kanske går över av sig självt? Efter nu 17 år?

Jag tycker man borde intressera SVT eller TV4 att köra en TV-gala för att samla in forskningspengar eller pengar till gratis hörselskydd? Och hör sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar