tisdag 25 augusti 2020

Dag 162 - Håll avstånd

Det är som ett mantra nu i Corona-tider -  "håll i, håll ut, håll avstånd". Det svåra ibland är väl "Håll avstånd"

Här i fritidshuset på Stentorpet har det varit ganska lätt att hålla avstånd hela sommaren även när vi varit 10-15 personer här. Utomhus i sommarvärmen och på vår stora tomt behöver man inte gå och trampa varandra på tårna, men nu börjar man ana hösten. Det var 4 grader i morse men kommer att gå upp till 18-19 senare i dag och badvattnet är fortfarande OK, 17-18. Men kvällarna börjar bli kyliga och mörka, nu kan det vara svårare med avstånd. Mitten av oktober har vi pratat om som när vi flyttar tillbaka hem, vi får väl se.

I Sala är det sällan nån större trängsel och jag är noga att hålla avstånd i kassan när jag handlar och går undan om nån kommer för nära. Sällan jag behövt säga till nån som kommer för nära, det har bara hänt två gånger på nu 5 månader.

Påskmiddag i Almunge i våras
Då var vi riktigt noga!

Som igår när en dam/kärring trängde sig in framför mig vid disken där jag stod och handlade ett kylskåp! Helt oförstående, sur och förnärmad makade hon lite tveksamt på sig. Och hemma i stan blev grannen sur en gång när jag inte släppte in honom i hissen med sina barn och tvättkorgar. "Du får ta nästa tur" sa jag och han blev så sur att jag trodde han skulle slänga tvättkorgen på mig när hissdörren gick igen! 

Men annars håller jag mig själv på avstånd fast jag kanske glömmer mig lite oftare numera. Och inte blir jag sur om nån skulle påpeka det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar