torsdag 13 augusti 2020

Dag 150 - Corona och körsång

En ny milstolpe, 150 dagar. Det här är jobbigt.

Dom yngre, ja en del äldre också, verkar börja slarva med restriktionerna och för en del verkar livet mer och mer återgå till som förr, men vi håller oss fortfarande undan. Det är så mycket jag saknar. Men jag har tänkt överleva Corona-tiden så det får väl vara värt det. 70 plus....

Kommer det nåt vaccin? När? Och törs man i så fall ta det? Hur länge ska man orka vänta? Lite oroligt nu i skolstarten och semesterslutet när  allt ska dra igång igen. Hoppas inte smittspridningen går upp alltför mycket och när vaccinet väl finns framme ska jag boka in mig tidigt för en dos.  

Körsång är normalt en bra hobby, men extra riskabel i Corona-tider. Corona sprids i första hand av små droppar i utandningsluften och i en kör där 200 man och kvinns tar i för fullt är det inte en så hälsosam miljö. Illröd varningsflagga! Så det var rätt naturligt att min kör, Rock Everybody, igår bestämde sig för en timeout och inställd höstkonsert.

Som vi tränat i kören och så bra förberedda vi var och som vi sett fram mot en kanonkonsert i våras. Men tänk om vi hunnit haft konserten innan restriktionerna slog till och fått in smittan, kanske från publiken från Stockholm och smittat ner 1200 pers. Det vill man inte tänka på!

Värmeböljan håller i sig och folk trängs ogenerat på badstränder och på GeKås, men nån körsång i Rock Everybody blir det inte! Så här trångt var det på sista träningen i våras:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar