torsdag 20 augusti 2020

Dag 157 - Coronaeffekter

Casper behöver ingen stege 
                                    

Jag såg igår att Coronan gjort att motionerandet gått ner nu när det inte finns några motionslopp som inspirerar. Vardagsmotionen har minskat när folk allt mer håller sig hemma. Om det är rätt så är det allvarligt långt efter att pandemin en gång har klingat av om Coronan alltså  har bidragit till allt fler blivit soffpotatisar.

Lite av det  känner jag också av, så det här blev en varningsklocka och jag har ju mina nya joggingskor. Morrongympan med Sofia på SVT har vi slarvat med en tid nu, så SKÄRPNING! 

Några andra Coronaeffekter är t.ex. att allt fler skaffar husdjur men det är inget för oss. Det jobbas också mer på huset och i trädgårdar, och där har vi väl i alla fall gjort en del.

Grannens träd har gjort sitt
Första tiden under våra 157 dagar i stugan var det så kyligt så det blev mest filmer och TV-serier men sen har vi varit ganska flitiga. Bl.a. har vi röjt sly i massor. På tomten och även på andra sidan ån. Tom på granntomten har vi röjt och nu har vi 15-25 kubikmeter sly som ska eldas när höstregnen kommer. Helt klart en Coronaeffekt, så här mycket har vi aldrig röjt tidigare. 

Måla och snickra är också en Coronaeffekt och idag blev sista stugan till sist färdigmålad. Vi hade över 150 dagar på oss att komma igång men när vi fick arbetshjälp av Casper så blev det av och nu behöver vi inte måla om någon av stugorna inom de närmaste 15 åren, och då är jag 91 och säkert alltför darrhänt för att måla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar