söndag 5 juli 2020

Dag 111 - Jag ger upp jag har fått nog!

Lite trött på det där med att "andra har det värre". Det är visserligen sant, men det är också sant att coronan håller på att krama musten ur mig. Bevingade ord ur "Balladen om Eugen Cork" är dagens tema: "Jag ger upp, jag har fått nog!"  Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag kämpar en ojämn kamp mot ogräs och sly där gräsmattan växer snabbare än jag hinner klippa. Röjsågen var visserligen en höjdare som vi klarat oss utan under 37 somrar, men nu den 38:e sommaren med nya röjsågen  har röjningen nått nya nivåer, men det blir lite väl mycket sly, lätt att man ger upp.

Två troll som vuxit ännu mer sen bilden togs.
Eldas i oktober.
Inkörningsproblemen av röjsågen har jag kommit över. Trimmerhuvudet hamnade först i ån, då höll jag på att ge upp på allvar och skicka tillbaka eländet. Men jag insåg att det fattades några vitala prylar i leveransen, men dom fick jag snabbt levererade med DHL så det blev OK till sist, men det blir ju så himla mycket röjt! Och sly ogräs växer så det syns knappt att jag röjt fast högarna bara växer. Brasa i höst!

För bredbandet i stugan kom ett nygammalt bolag med ett sockrat erbjudande idag, men det är väl lika tomma löften som tidigare. Och min leverantör av mobila nätverket pratar fortfarande bara runt - jag ger upp jag har fått nog!

OK att semestra i Sverige. men jag är inte så sugen på att bo på hotell eller gå på restaurang. Eller det kunde väl vara kul förstås, men vi avstår ett tag till pga Coronan. Men igår tog vi i alla fall hem lite restaurangmat som hämtmat. Alltid något.

"Ålder är bara en siffra" brukar jag köra med. men det stämmer inte. Bara nu under Corona-tiden har jag blivit allt tröttare och mer oengagerad. Idétorka där dagarna bara går. Jag ger upp!

Rätt skönt ändå i stugan, men samtidigt ska det bli skönt att flytta tillbaka till lägenheten när snön kommer. På tal om det måste jag beställa hem ved asap. Om vi skulle behöva vara kvar över vintern också.

"Jag ger upp jag har fått nog, jag ger fan i hur dom stog.. etc..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar