onsdag 8 juli 2020

Dag 114 - Idag är jag nöjd - trots Coronan

Det är minst sagt lite berg o dalbana  över humöret i Corona-tiden. "Än så går det upp så går det ner så går det upp...etc". Idag gick det upp.

Det behövs inte så mycket. Ett inlägg på Facebook idag beskrev vad den som var född 1910 fick gå igenom i livet, just det år pappa Sven föddes. Tuffare tider än jag haft, det har jag inte riktigt tänkt på.

Och så lyssnade jag på obotligt positiva Gry Forsells "Sommar i P1". Ledsen över sin kompis Alsings död i Corona  förstås men det är inget fel att vara nöjd tyckte hon. Lagom nöjd i alla fall . "Två plus är bra det också" tyckte hon.

Mer behövdes inte, Jag håller med Gry! Upp och nicka, sockerdricka!

Mästerkonditorn
Det regnar visserligen idag, men det var bra för då kunde jag ju ta en kaffepaus här vid datorn och snart kommer nog solen.  Jag är nöjd med vädret den här sommaren. Lagom nöjd. Pandemin är långt ifrån över, men det går åt rätt håll i Sverige. Tyvärr inte i alla länder, men tids nog så är det över.

Bilen besiktigad igår med MVG och äntligen har vi fått lite ordning på TV:n på bredbandet, jag är mer än nöjd över det.

Jordgubbarna mognar varje dag och snart kommer svampen. Fick lite känning av njursten i natt, men det gick över på ett litet kick, det är jag nöjd med, Falukorven med stekt potatis i går var suveränt gott och himla skönt att elda i kaminen  när kvällen är kylig. Supernöjd! Eller lagom nöjd. Eller i alla fall tillräckligt nöjd.

Och tänk på bakverken som Selma bjöd på häromdan. Nöjd i kubik.

Och vips har det slutat regna, får nog fortsätta ute i trädgår'n och det är jag nöjd med.

Och om inte jag är nöjd, vem ska då vara det?

2 kommentarer:

  1. Så kom vi på att bastun var ledig så nu är det eld i kaminen! Bastu efter kvällsmaten - superduper nöjd!

    SvaraRadera