tisdag 14 juli 2020

Dag 120 - Fan ta er!

Dagens rubrik i Vlt gick jag och tänkte på häromdan, hade sett en rubrik i AB så den passar här för mig också.

Jag har inte lyssnat på Evelina Jacobsons sommarprogram än där hon avslutade med just dom orden för att poängtera vad dom på Iva tycker om folk som inte följer FHM:s rekommendationer. Jag ska lyssna på hennes Sommar i P1 asap. Folk börja bli lite slappa och börjar tro att pandemin är över tyckte hon och dagens Vlt också.

Något lite slappare är nog jag också som att jag glömmer tvätta händerna ibland, så jag tar till mig lite av det där kraftuttrycket jag med. Corona-smittan går ner för varje vecka och antal döda minskar, så det är lätt att tro att det inte är så noga längre, men det är långt ifrån över än. Håll i och håll ut!

Men vi tog en tur häromdan för att se lite annat, en matbit på en uterestaurang i Öregrund tänkte vi för att se lite av havet också. Reserestriktionerna är ju lite lättade och lite ska man väl våga, men när vi kom dit gick vi inte ens ur bilen, det var för mycket folk helt enkelt! Trångt nere i hamnen, trångt på trottoarerna, lång kö vid glasskiosken och vi hittade inte ens en parkeringsplats.

Vi kanske är lite för försiktiga, men vi gjorde en U-sväng och åkte några mil utanför stan i stället där vi hittade ett litet fint, helt folktomt bad med både toa, bryggor och sittbänkar, men ingen restaurang. Där åt vi vår matsäck, sen åkte vi hem. Vår mikrosemester 2020 där vi garanterat inte drog på oss nån Covid-19-smitta.

Och idag blev det en tur hem till lägenheten där vi bara övernattat 4-5 gånger sen i mitten av mars! Lite hotellkänsla och räknar man på vad våra få övernattningar där kostat så motsvarar det lyxhotellklass i New York. Och då ingår utsikt över vackraste huset i Västerås! 

76.000 smittade i Sverige och drygt 5.500 döda. Munskydd eller inte diskuteras men viktigast att hålla avstånd, vi fortsätter med FHM:s rekommendationer.

Och det är bara att hålla med Evelina från Iva det hon säger till dom som inte följer FHM:

Fan ta er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar