torsdag 30 januari 2020

Erkänner: Jag ser mycket på TV

"Bara skit på TV" sa man ofta förr, men det är tvärtom tycker jag. Jag hinner inte med allt jag skulle vilja se.

Sista tiden har jag avverkat massor av TV-serier, och det räcker gott och blir över det som finns på SVT och TV4 och deras playtjänster.

I går såg vi färdigt på Min fantastiska väninna, 5 plus! Intressant med det italienska svårmodet , det var riktigt oväntat. Jag trodde alla italienare sjöng, skrattade och dansade för jämnan, men det var bara på bröllopet i slutet när vinet flödade som  det var riktigt glatt. Intressant!

Den kommer i en säsong 2 senare ser jag, det ser jag fram mot. Redan 10 februari. I HBO Nordic... Provabonnemang igen...?

Här är ett axplock på annat vi sett sista tiden

Kalifat sänds just nu. Finns på play men vi ser den på tablåtiden. Den är för spännande för att kolla på i sträck på play, man vill suga lite på det. 5 plus den också.

Äkta Billgrens   småtrevlig men sånt kan man väl var utan. Missar jag ett avsnitt så gör inte det nåt.

World on fire en krigsserie i sju avsnitt! Krigsserie! Tom det har vi sett och väntar ivrigt på nästa säsong.

Chernobyl såg vi förstås. Ett provabonnemang hos HBO så nu med Min fantastiska väninna åker vi väl på att betala några månader om dom inte kör den i SVT
.

Badhotellet - det bästa TV4 visat!
Hemligheten Spänning i kristen miljö såg vi för några veckor sen och förstås Vår tid är nu för en tid sen, men där kommer det inga fler säsonger mer än nåt enstaka program i jul. 

Badhotellet på TV4 gick i 6 eller sju säsonger men där kommer inte heller några fler säsonger.

Julkalendern kanske inte räknas som en TV-serie, men såklart följde vi dramatiken där!  

Men en del serier överlever sig själva. Som senaste avsnitten av Leif o Billy,  Solsidan och några till. Dom mår nog bäst att läggas i malpåse ett tag.

Uj-uj-uj så mycket bra TV-serier ändå ser vi inget på Netflix och sånt.

Och på måndag börjar Tsunami på Svt, då sitter vi i TV-fåtöljerna!
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar