söndag 2 februari 2020

Skrivkramp

Nä nu börjar tangentbordet krångla och gå allt trögare. Jag borde ha ett kvartssamtal med mig själv och fundera på framtiden!

169 på Bokus
Jag tror fortfarande att det är nyttigt att ljuga en halvtimme om dan vid datorn, men... Lite imponerad på min körkompis Willy Berg. Imponerad, inspirerad men absolut inte avundsjuk! Han skrv en bok som blev klar för 2-3 månader sen, Harrys Garage, som nu finns där böcker säljs. Adlibris - Bokus - Akademibokhandeln...  Grattis Willy! Vilket jobb! Riktigt bra! Vare sig du blir August- nominerad och förmögen på boken eller inte så hoppas jag du är riktigt nöjd. Du är duktig att skriva.

Och så jag då. Det händer så mycket hela tiden man kan ljuga ihop nåt om - t.ex. simtävlingen igår med Nelly, min egen träning och bastun, promenaden idag, Mello, kören, vädret,  ja bara man går och handlar händer det alltid nåt man kan analysera, men det måste ju kännas roligt. Jag kanske ska hitta på nåt annat att förspilla min ungdom på.

Willy Berg skriver Haikudikter också, bra sådana. Jag kan också Haikudikta, men räknar bara stavelser 5-7-5:

Skrivkrampen härjar
Orden fattas, tagit slut
Nu vänder jag blad

Men till sist blev jag glad när jag just nu råkade se en snygg uppställning av min blogg.

            Kolla här!   (Snyggast på datorn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar