lördag 21 december 2019

Bloggfri månad

Jag trodde jag skulle klara av'et men det sprack.

Medan Margareta steker köttbullar och den goda lukten letar sig in till min skrivarstuga blev lusten för stor så jag fick ett återfall med bloggeriet. Förberedelserna inför julen är i stort avklarade när köttbullarna är klara så det är väl OK.

Bland herr Widmarks passioner finns
  • motion med bastu och friskvård 
  • körsång 
  • barnbarnen 
  • fritidshuset 
  • datorn mobilen o sånt 
  • politik
  • vänner
  • skrivande
  • mm
Motion o sånt är mest på Actics gym just nu, cirkelträning och löpbandet. Det måste bli fler maror och ett speciellt marathonmål har jag än så länge för mig själv. Jag är ju bara 75 år så inte kan väl löparkarriären vara över? Ögonen är starrfria nu - nya glasögon - och jag har en tid på öronkliniken för min tinnitus - hörapparat?

Körsången i Rock Everybody är intensiv just nu. Det blir en kanonföreställning 22 mars och massor att träna och öva in. Herr Widmark är inblandad i marknadsföringen och banne mig, röda lyktan ska tändas! Konceptet för kören är unikt i Sverige, ja jag undrar om motsvarigheten öht finns nån annan stans i världen! 

Barnbarnen sköter mest sig själva nu, men som tur är behöver dom minsta fortfarande en del assistans. Men det är ju 10-11 mil till dom så vi har varken råd eller tid att vara med så mycket på träningar, tävlingar och avslutningar så som man skulle vilja. Pratade just med grannen som har barnbarnen i trappuppgången bredvid, tänk så praktiskt!
Vasagatan 

Fritidshuset räcker med tilltittning så här års, men kommer det bara lite snö så tar vi allt några dar där och planerar det som ska göras i vår.

Datorn  har fyllt 10 år och nu är det dags att köpa en ny. Började just i går att titta vad man jag ska köpa. Stationär? All-in-one? Bärbar?

Politiken handlar bara om sprängningar, gängskjutningar, strängare straff och hårdare tag numera. Och dåligt med pengar. I senaste mätningen var SD största parti - allt handlar om SD:s opinionsframgångar. Jag saknar visioner, ideologier, reformer. Håller tummarna för det och klimatet.

Min kompis bok
Vänner har vi helt plötsligt fått rätt gott om i föreningar och aktiviteter vi är med i. Senast i förrgår var vi på After Work, ett enkelt sätt att umgås med vänner, och dagen innan dess satt jag i bastun efter gymmet och ljög.

Skriva är också en passion, bloggar och korta texter på Sociala Medier. En gång tänkte jag prova att skriva lite längre, novell eller tom en bok? En vän publicerade sin egen roman härom veckan. 250 sidor som säkert tagit flera år för honom, men en sån känsla att stå på bokträffar och prata om sitt eget författarskap!

Men vilket jobb det ligger bakom, det får räcka med notera att det blev ingen bloggfri månad.

Jag traskar vidare i Mitt sjuttital som idag nått fram till dag 235 i eran 'Magnificum'                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar