tisdag 24 december 2019

Min analoge bror

Han skrev så på julkortet jag fick idag. Ja, till och med "Hopplöst analog" skrev han lite humoristiskt!

Julkort från Hedemora
Visst kan det vara trevligt att få julkort, och jag fick faktiskt ett till i går, men fler blir det nog inte. Idag är det julafton och sånt här har de flesta slutat med.

Jag är ju 75 och min "hopplöst analoge bror" är nästan 10 år yngre än jag, rena junioren på 66, men han vill inte gärna vara digital. Men han har smartphone och Messenger, så jag skrev min julhälsning där och jag ser att det kom fram. Han får nöja sig med det.

Fortfarande sätter en del av mina vänner en ära i att vara totalt ointresserade av digital teknik och jag har slutat försöka påverka. På gymmet hörde jag några gubbar som häcklade allt vad Sociala Medier hette som det dummaste man kan tänka sig. Gamla hundar har svårt att lära sig sitta, så sånt där lägger jag mig inte i längre, bara blir lite irriterad när man ser sig som lite för fin och intelligent för att vara så simpel att att ha ett Facebook-konto.

Sån är inte min bror, han är med på Facebook, men har inte skrivit nåt sen juli 2018, men han behöver en spark i baken. Så lillebror, Lars-Erik Widmark i Hedemora, en utmaning: om du ser det det här blogginlägget finns det hopp om dig, så ge mig ett digitalt livstecken så ska du bli uppmärksammad både på min Facebook, Instagram och Twitter och jag ska skriva ett blogginlägg om dig med en helt annan rubrik än den jag valde idag.

Spännande!   
    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar