lördag 28 december 2019

I nattens mörker

När Margareta sover har jag ibland några hyss för mig i sängen i nattens mörker.

Man vaknar 11 gånger per natt har jag läst och kanske 10 ggr av dom somnar jag om direkt efter 2 sekunder innan jag ens märkt att jag vaknat till. Nån gång måste jag vingla upp på toan också men somnar oftast om direkt då också, men så är det nån gång jag ligger klarvaken.

Typiskt när jag vaknar klarvaken redan runt tolv, då känns det direkt att det är en sån där natt och det är då jag tar till knepet. Det är antagligen inte optimalt om man vill att hjärnan ska lugna ner sig och somna om, men ändå: Jag sjunger tyst för mig själv igenom alla låtar för nästa föreställning med Rock Everybody! Så tyst att det är helt ljudlöst, bara hjärnan jobbar.

Vi ska sjunga 16-17 låtar då den 22 mars och allt ska sjungas utantill! Det är en otrolig utmaning för vem som helst, och en extra avancerad utmaning för oss i 70-årsåldern och rent av 75! 

Jag kan det mesta redan, men så är det några verser som måste nötas och nötas och nötas. En sak om man får tid att tänka noga, men här har man inte tid att tänka. Minsta tvekan så är dom andra i kören redan inne på sista versen innan man tänkt färdigt och kommit på vad som stod på andra raden.

Till den 22 mars om inte förr så är alla texter memorerade till 100%. En utmaning för vem som helst i vilken ålder som helst. Det här var min hemlighet i sängen i nattmörkret.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar