måndag 18 november 2019

Höstservice

Helt gratis var det inte, men höstservicen av min skröpliga lekamen var överkomligt dyr  kanske tom billig och värd priset.

Åtminstone ögonen: 1400 för undersökning, två operationer och ögondroppar: Överkomligt, och ett perfekt resultat! Men nu behöver jag nya glasögon också också, där kan det dra iväg.

Öronen blir i kronor billigare, 2 eller 3 gånger 140, 280-420, trots att resultatet säkert kommer att bli magert, men mina öron har ändå rätt att bli lite uppmärksammade av sjukvården. Och uppåt 420 kr för att bli lite ompysslad kanske inte är så farligt för att kolla av sin obotliga Tinnitus. Härtill är jag nödd och tvungen och jag har ett möte inbokat på Hälsovårdscentralen på eftermiddan.

Men snart nog ska bilen servas! Usch. Där drar det iväg tusenlappar utan att man har riktig koll. Oljebyte, bromsar, torkarblad.... Såklart är det fint att ha bil, men kostnaden kan ju dra iväg så oplanerat och jag börjar ibland leka med tanken att vara utan bilen. Tufft  så det dröjer väl, och vår lilla mademoiselle är rätt ny fortfarande men bilpool ska visst vara bra sägs det.

Annat som behövs servas och kollas under hösten har jag rätt bra koll på: varma kläder, broddar mm. Nya vinterskor köpte jag i förra veckan och handskarna är inne på femte vintern och lika fina - jag är rätt bra rustad eter höstservicen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar