måndag 11 november 2019

Ålderstecken

Rynkorna i ansiktet och skrynkliga händer är inte så farligt. Det hör till när man blir äldre. Tänker lite långsammare, lite stabbigare gång, balansen. Starr. Hörseln.

Det mesta är bara att acceptera, men fint att det är rätt enkelt att fixa gråstarren. Med laser.

Ena ögat fixade jag härom veckan, skulle jag ta det andra också? Där var det så lite starr. Men så snart jag såg skillnaden bokade jag tid för det högra också, jag har närmast ett Instagram-sepiafilter på högra ögat, det filtret ska bort.

280 kronor kostar det, tar mindre än 20 minuter och jag har tid i morgon. Det har hänt mycket med ögonen och de flesta äldre får starr. Om man inte fixar ögonen för 44000. Det får man slanta upp själv, men då slipper man både glasögon och starr men jag borde väl ha varit lite yngre då tänker jag. För att det ska löna sig.         

Hörseln verkar värre att fixa. Jag har hört att det kommit så mycket nya manicker så jag har en tid på hälsocentralen på torsdag hos Ellen. Hoppas hon kan skicka mig vidare till en örondoktorn.

Kanske det finns nån ny manick jag skulle kunna ha nytta av, men troligen inte, det är nog kört. Om 10-15 år möjligen har man hittat Tinnitus-knappen för dom har kommit en bit på väg på Karolinska har jag läst.

Bara inte det är dom forskarna som Karolinska vill göra sig av nu med med deras dåliga ekonomi som jag hörde häromdan. Och jag skulle vara nöjd om jag bara kunde få byta program ibland. Havsbrus och vågskvalp, fågelkvitter, braskaminen? Eller i alla fall lite storbandsjazz. 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar