fredag 29 januari 2021

Jag ska inte ha nån jävla epost!

 

En av gröna pluttarna är vår stuga 
 sa dom i vägföreningen för inte alltför länge sen när jag försökte modernisera lite och nu sitter vi redan och har Zoom-möte med 50 pers på mötet! Så fort kan det gå i Corona-tiden när dom värsta bakåtsträvarna har dragit sig tillbaka! 

Vi i Stentorpet och Viksberg tillsammans med Broddbo och Storljusen ligger först när Openinfra nu sätter igång att dra fiber ut på vischan utanför Sala tätort och nu var det sista chansen att hoppa på tåget. Vi skrev på redan våren 2020 men banne mig verkar det inte som det kommer att bli av redan i år. Det hade jag inte trott!

Visserligen bara ett fritidshus, men har man bara råd så tror jag det är riktigt dumt att inte hänga med nu  när tåget går och det kanske blir dubbelt så dyrt om man vill gräva senare. Eller så kan man chansa på att 5G  blir ett bra alternativ. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar