måndag 4 januari 2021

En dag i pensionär Widmarks liv

Minns ni Solzjenitsyns bok om En dag i Ivan Denisovitjs liv? Jag får nog inget Nobelpris för det här inlägget men så här intressant var en dag i pensionär Widmarks liv i januari 2021 under en pågående pandemi.  

Blir så lätt stökigt
Vaknade runt sju som vanligt. Utsövd. Kvar i sängen ett tag med mycket att läsa på mobilen. Börjar oftast med TextTv-appen som  är färskast sen betar jag av mina kanaler, Aftonbladet, SVT Nyheter, SMHI Väder, DN etc. 

Inget intressant i Vlt, mest gamla nyheter och inga dödsanonser idag. 2388 kr för e-tidningen, värt priset?

På Facebook o Instagram blev det några kommentarer och på Twitter läste jag nattens nyheter inför några viktiga datum nu i veckan i USA där Trump gjort bort sig igen. Kollade banken så att alla räkningar är betalda och OK, sen var det dags att kliva upp och snygga till sig.   

Frukost framför TV-n med Nyhetsmorgon och morgongympa med Sofia innan tvättstugan kl 10. Läste nån timme i julklappsboken, Familjen av Johanna Bäckström, lunch, läste några artiklar i senaste Vi. 

Måndag = ny "Discover Weekly"-lista med min musik från Spotify. Listan började med Emmylou Harris och If I needed you, fortsatte med italiensk restaurangmusik från Gypsy Café.  Hörde tom Tennessee Waltz och It`s now or never, rockkörens repertoar, sen var det lätt att städa på skrivbordet. 

Skymningen kommer tidigt, vid tre började det bli mörkt. Och jag var inte sugen på nån promenad. Tog en smörgås och skrev det här i stället. Snart kvällsmat och Rapport. 

Så gick den här dagen, hann knappt börja, ska det va´ så här? skulle Sverker Olofsson sagt. Det finns dom i min ålder som jobbar, driver företag, skriver böcker, föreläser, är influencers... Och jag städade på skrivbordet! I morrn åker jag nog till stugan. Vattnet ska stängas av. Det kan ta lite tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar