söndag 25 oktober 2020

Enjoy yourself, it's later than you think

Jag låg ensam i bastun i källaren idag och lyssnade på min veckolista på Spotify och fick en kick av Doris Day. Född 1922 och blev nästan 100. Hon hörde absolut inte till min ungdomsmusik men det här kunde jag inte motstå. 

Lite pinsamt att erkänna kanske, inte bra för min maskulina image, Doris Day! Hade hon levt idag hade hon säkert varit ärkerepublikan och Trumpnissa, men när nästa låt också hade Doris Day-anknytning, Young at heart... Det måste vara ett järtecken när den här trallvänliga trudelutten nådde ner till mig i bastuvärmen.

The years go by as quickly as a wink
Enjoy yourself, while you are in your pink (nåja)
Enjoy yourself, enjoy yourself, it's later than you think

Visdomsord från Doris Day passar alla, inte minst en äldre gentleman in his seventies.

Här har du den som Karaoke:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar