måndag 15 juni 2020

Dag 91 - Distanslöpning på distans


Med Corona-inställda tävlingar blev det i stället virtuella distanslöpningar. Över 8000 löpare var med på söndagstävlingen "Länge Leve Loppet" under april-maj. Distanslöpning på distans passade en avdankad långdistanslöpare. 

Tidigt på söndagsmorgnarna utan trängsel genom Svassla-skogen, bad i ån efteråt och så en snabb redovisning på jogg.se med en bra motivation varför man sprang. Sen var det bara att hoppas att det skulle falla i god jord.

Och dra mig baklänges på en gammal vagn! Jag sprang till mig en högvinst i själva finalen! Och idag levererades min vinst ända upp till Stentorpet!

Nu har jag visserligen inte hunnit provspringa dom än, mina nya Brooks Adrenaline GTS 20, men såklart kommer jag att gilla dom.

Och efter flera 1000 mil i kyla och värme, regn och snö och alla andra väder var det kul att det äntligen blev en vinst, en slags utdelning. 

"Härligt lopp som vanligt. Det går allt lättare, jag har framtiden för mig!" skrev jag och det gillade juryn!  


1 kommentar: