lördag 4 maj 2019

Tinnitus

"Det började som en skakning på nedre däck..." sjöng Wiehe sen gick Titanic under. Det har inget alls att göra med Tinnitus mer än att Tinnitus också börjar bara lite diffust, som min egen, sen har man ett livslångt förhållande att se fram mot. Ja problemet Titanics hade tog ju slut ganska fort förstås, men det är alltså en helt annan sak.

Mirakelmedel?
I "A Star is Born" fick Bradley Coopers rollfigur Tinnitus i unga år och i filmen i 40-årsåldern kunde han sen inte klara det längre, han gick under, orkade inte med det. Fint att Tinnitus nämns i en så bra och uppmärksammad film. Kanske kan det göra nån lite försiktigare med sina öron? Eller troligen inte.

Men förståsigpåarna tror att Tinnitus kommer att öka stort hos ungdomarna som gått med hög musik i lurarna under hela sin uppväxt. Till slut kommer skadan till allt fler, då är det försent att ta't lugnt och ångra sig.

Varför älta det här då? Jo min egen Tinnitus blir allt ljudligare och är rysligt irriterande, så det känns fint att få notera det så här på dag 3 i eran Magnificum. Som rocksångare har jag ännu inte förstört några hotellrum och inte heller supit ner mig på Gin och Whiskey, men jag har ju i alla fall skaffat mig en rejäl Tinnitus som så många andra rocksångare och musiker, så nåt rätt har jag väl gjort.

Bob Dylan, Ozzy Osbourne, Phil Collins, Barbara Streisand, Liza Minelli och så många fler är alla med i klubben.

Och Vincent van Gogh som på sin tid som hade en speciell lösning för att bli av med sin Tinnitus!

Och här är en bra film från Youtube, 10 timmar Tinnitus! Varsågod



                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar