måndag 27 maj 2019

EU-valet 2019

Statsminister Stefan Löfven 
Förtidsröstade som vanligt och resultatet är klart.

Alla partier vann utom sossarna som visserligen blev största partiet och verkligen vann, men dom klassas som valets förlorare ändå. Dom backade något.

Inför valet gjorde jag testet, på SVT tror jag, och fick Liberalerna som bästa parti, 77 procent av mina åsikter stämde med Liberalerna. Och dom var ju på vippen att åka ur, skulle jag välja L?

Men sossarna fick 76 procent, jämnt skägg med L alltså,  och jag analyserade inte frågorna så noga så det fick bli S som vanligt, förlorarna som ändå vann... Politik!

Finansminister Magdalena Andersson
Statsministern blev ju lite starstruck av mig när vi träffades i rockkören så jag ville inte göra honom och hans parti besviken.

Förresten gäller det finansministern Magdalena Andersson också. Jag har som synes en påtaglig inverkan på politiker på det personliga planet.

Och sossarna som vann EU-valet men förlorade är i alla fall inte uträknade än. Det finns mycket kvar att göra.

Och kör det ihop sig, Stefan o Magda - ring mig! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar