onsdag 1 maj 2019

En ny era börjar idag! Magnificum!

Magnificum
Inte bara i Japan börjar en ny era idag 2019-05-01 utan även här i Mitt ljuva 70-tal börjar en ny era. Dag ett, år ett i dag. Den nya eran får det högtidliga namnet MAGNIFICUM

Livet börjar ju vid 75, det är ju allmänt känt, och just denna dag inleds nedräkningen, en månad kvar till mitt nya liv. Och för att det inte ska bli alltför omtumlande då vid själva övergången till det nya livet så börjar den nya eran redan idag. Så att jag och mina vänner får tid att vänja sig.

Snart sjunger en ny student i klanen om att "den ljusnande framtid är vår", (eller kanske dagens ungdomar inte kan den trudelutten längre). Nåja men jag har också en ljusnande framtid framför mig. Min karriär som rocksångare tex går från klarhet till klarhet så jag tror det är dags nu att gå vidare med solokarriären nu när jag har hittat ett bra artistnamn, Magnificum! Och en egen blomma har jag också.

Geranium Magnificum


It's now or never! Magnificum!
                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar