onsdag 10 oktober 2018

Tidsproblem med joggingen

Sommarlovet är oändligt för en tioåring, tid existerar inte, men pensionärslivet för en sjuttiofyraåring är bara ett enda stressande.

Jag var tex igång rätt bra att springa och kom på några korta veckor ner på inte alltför skämmiga kilometertider, men träningen blev bortprioriterad ett tag. Och bloggskrivandet också. Jag vet alla fördomar om tid och pensionärer, men ska vi tex springa så kan man inte fixa det "på lunchen" när man råkar ha en timme ledigt som man kunde en gång.
Filma med mobilen - en gratiskurs för den som har tid

På mina gruppträningsdagar på Actic räcker inte orken till att ta ett milpass med jogging också och på fastedagen är det inte heller så lätt att orka löpträna. Inte heller på helgen med jobb på fritidshuset så vad gör man? Avstå från det sociala på gymmet eller...?

Jo, lösningen är torsdagarna. I morgon har jag planerat in en träningsmil, kanske jag ökar till 15 kilometer. Men ett orosmoln, jag skippade Actic-träningen idag för att mota Olle i grind, halsen är inte helt OK och jag är lite tjockskallig också. Det måste bli bra tills i morgon kl 9.30 då jag tänker ge mig iväg. Kanske får bli bastun ikväll.

En prioriterad dag i veckan helt utan några förpliktelser behövs. För hårklippning, Clas Ohlson, skrivbordsstädning, kabeldragning, bokföring, biblioteket, bilen, källarstädning, hemsidan och en massa annat som jag inte hunnit med senaste veckorna. Och tid för en joggingrunda.

En gratiskurs jag tog häromveckan, "Filma med mobilen" ska jag försöka få tid att laborera med. Dom är på mig och försöker sälja betalvarianten också, "bara 5.000 kr". Skulle gärna vilja ta den men den gör jag förstås inte. Lite för dyrt och jag skulle inte hinna engagera mig så mycket som skulle behövas.   

Ulf Kristersson må ha tidsproblem och en tuff uppgift i veckan med att försöka få till en regering, men jag spelar i en högre division.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar