måndag 15 oktober 2018

Bra gjort! Imponerande!

Alla behöver en klapp på axeln nån gång. Det är bristvara för oss luggslitna pensionärer, men fint med egotrippad blogg så jag kan ge mig en klapp själv i alla fall. Jag är rätt nöjd med senaste insatsen. 

Installera en ny TV var lite småtrickigt även för 30-40 år sen, men nu skulle det vara busenkelt sa videofilmen jag kollade innan jag bubbade hem en ny häromdan. Bara att slå på strömmen så hittar TV:n nätverket och gör hela jobbet själv...
 
Jo, visst gjorde TV:n en massa själv, men det var massor jag inte fattade ett dugg av och man har ju inga pedagogiska handböcker längre att följa, allt ska man förstå själv. Och vad är egentligen en Smart-TV, jag var inte helt säker när jag började.

"Är du färdig snart? Rapport börjar 19.30!"    Det tog några dar, nästan en vecka faktiskt, men nu är nya kablar dragna, snyggt dragna, och allt fungerar på ett bra sätt.  Några mindre skönhetsfel ska jag ta itu med när jag inte har nåt annat för mig, återkommer.

Några andra saker som jag också är rätt nöjd med återkommer jag också till när jag är trött på motvinden och behöver en klapp på axeln.

Och det händer att jag lyssnar på Povels mästerstycke ibland. Han gjorde också bra saker!     


     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar