fredag 26 mars 2021

Munskydd eller inte

Jag har inget emot munskydd men inte ofta jag använder det. Är desto mer noga med avstånd  tänker jag och undviker all form av trängsel.

Munskydd
Faktum är att jag bara haft munskydd en gång då jag var på sjukhuset härom veckan. Där kändes det bra då all personal bar munskydd och väldigt många av oss patienter också. Vi har ett paket munskydd hemma och så har vi några i bilen också om det skulle behövas extra skydd. Och visst kan jag använda munskydd oftare om det kommer att behövas mer.

Men på stan har nog inte ens en av tio munskydd. 

Jag undviker  Clas Ohlson men jag behövde handla lite där igår. Nästan tomt där och jag  såg bara några enstaka munskydd.

 Och idag var jag till Bauhaus strax efter åtta. Där såg jag inte ett enda munskydd och knappt ens någon mer kund än jag var där. Ingen kö i kassan.

Lugnt på Bauhaus
Nej hålla avstånd och undvika folksamlingar kör jag med i första hand. Och väntar på vaccinet. Nu står vi också på väntelistan, standby för snabbutryckning om det blir nån vaccindos över hos vaccinerarna innan vi blir kallade den vanliga vägen. Men inte blir jag klar i april som jag trott, kanske till midsommar?

Med eller utan munskydd.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar