torsdag 4 februari 2021

Vi var på IKEA idag!

Det är riktigt dumt att trängas i affärer. Mataffären o apoteket är OK och så går jag nån gång på Clas Ohlson när det är lugnt med folk. Jag handlar det jag ska, betalar och går ut.

Folktomt

Men IKEA har jag inte varit på sen kanske förra vintern, men idag gjorde vi ett snabbt besök. Öppnar kl 10 och vi var bland dom första in. 

Stefan Löfven fick på huden när han en söndagsmorgon i julhandeln gjorde ett inköp i en ganska folktom butik, men nån måtta på kritiken får det väl vara om man bara undviker trängsel.

Jag kanske har fel, men jag tänker att vi inte gjorde något fel idag och att risken att man ska bli smittad är närmast obefintlig. Vi handlade, tog väl 15-20 minuter och checkade ut och betalade i självservicen. Nya maskiner där som var mycket bättre än de tidigare som jag ibland upplevt som lite klumpiga, men dom nya tror jag ingen kan ha problem med. 

Folktomt
Vi hann köpa med oss varsin räkmacka till lunchen också, och betalade i självserviceautomat där också, så nog känns det helt OK att titta in i en affär på det här sättet. Nu ser det väl annorlunda ut längre fram på dan men då är inte vi där.

Antal döda i Sverige gick över 12000 idag så inte utsätter vi oss i onödan för miljöer med smittorisk, men dagens shopping på IKEA kändes rätt OK. Möjligen lite syndig, men rätt OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar