torsdag 18 februari 2021

Optimism en Corona-effekt?

Kanske allt går åt pipsvängen i Corona-tiderna, eller så ordnar det upp sig. Vilket det nu än blir så är det bäst att vara optimist.  

Som att det var fettisdag i tisdags och jag åt redan min fjärde semla för i år. Nej i år har jag inte fundamentalistiskt bara gått och väntat på semmelpremiären. Vi optimister går inte bara pch väntar, i Corona-tider får man allt hänga på när det är nåt skoj på gång.

Snart ny verksamhet här?

Ett par musikaliska FB-vänner gnällde igår som vanligt på den låga kvaliteten på årets Mello, men jag tipsade dom optimistiskt om hjärtröstning i Mello-appen och hitta sina favoriter. Det hör ju till att gnälla på Mello, men det är rätt fånigt att bara gnälla och gnälla. Sån optimist är jag inte så att jag tänker mig att storbandsjazz blir trendigt igen på Mello, men jag håller tillgodo med det som spelas. 

Och Netflix som jag lite negativt tyckt varit så onödigt, det abonnerade jag på igår. Och såg direkt favoritfilmen Life of Brian  som jag sett så många gånger tidigare. Filmen slutar ju med korsfästningsscenen och sången Always look on the bright side of life så träffande! Optimist - javisst! 

På morgonpromenaden idag genom stan ser man allt fler butiker som slår igen i spåren av Corona, shoppingcentra som Erikslund och näthandeln men jag undrar om det inte kommer en ny våg som sätter fart på stadscentra igen om några år. Man måste vara optimist. 
Och nu är klockan snart 13.20. Statsministern ska hålla en information på TV. Och kl 14.00 kommer FHM m.fl, med senaste Corona-nytt. Jag tror det blir positiva besked idag! Optimist!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Men nu har de två informationerna varit och det var väl inget positivt idag heller, folk verkar bli allt slappare så att smittan har tagit ny fart. Men snart vänder det nog och snart får vi nog våra sprutor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar