måndag 21 september 2020

Dag 190 - Corona och vikten

Jag läste häromdan att folk under den här tiden har ätit mer och motionerat lite mindre.
Stämmer nog på mig också men så vill jag inte ha det!

Dagens frukost

Min motion har oftast begränsat sig till "Sofia på SVT" varje morgon och promenader men det räcker inte och matkontot ligger på en tusing mer per månad än innan Coronan. Det kändes lite trist i våras så vi skippade 5:2 ett tag och kom aldrig igång mer, men efter söndagspizzan i går så kom jag att tänka på Galenskaparnas husvagnstruddelutt:

"I hundranitti dar idag har magen min fått svälla
Nu är är det nya regler här hos oss som måste gälla 
Så just i dag sa jag till frugan, vänligt men bestämt
Nu börjar vi att femtvåa igen och därmed jämnt!"

Trots lite oroliga Coronatider: 

En spartansk frukost, en obefintlig lunch och tillräcklig kalorik middag för att komma upp till dagens kaloriintag på 5-600 kCal. 

Och längre och snabbare promenader. Lev Livet Leende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar