måndag 1 juli 2019

Halfway to heaven

Om inte "to heaven" så är jag i alla fall halvvägs in i Mitt Sjuttital, och just idag skulle lyftet ske och det är ett efterlängtat lyft så "halfway to heaven" är inte helt fel.

Delleveransen kom punktligt
Efter nästan 40 år i stugan skulle jag just idag få en egen, riktig säng. Ett lyft för mig med en knackig rygg och ett lyft för Margareta som störs av knarret av min hemmabyggda säng. Inte en dag för tidigt.

Så förväntan var stor när vi lite rastlöst gick och väntade på leveransen som skulle komma efter 12 idag och leveransen kom punktligt, 12.45.

DHL och Chilli hade skickat en massa SMS om att leveransen var på väg, så inte brydde jag mig om att detaljstudera vad leveransen innehöll.

Det borde jag gjort. För när DHL nu varit här så står jag bara med en ny madrass! Själva sängen kommer om 2 veckor!

Och jag som lovat Margareta att få slippa knarret från min säng, jag flyttar ut i någon av småstugorna i natt.

(Halfway to heaven är förstås Europe. Riktigt bra låt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar