tisdag 2 juli 2019

Semester i stugan

Luggsliten 75-åring
2:a juli, förmiddag, regn och 10 grader. Helt OK för en semesterdag i stugan.

Jag har redan tagit ett morgondopp från bryggan och haft en skön långfrukost med TV-nyheter från Morgonstudion , och snart nog slutar nog regnet så jag kan ta en tur ner till stan. Kanske en joggingtur, tex  Sjöborundan, eller en promenad. Och lite grillat till kvällen. Semester.

Andra må ha andra semesterrutiner, och möjligen kan någon tycka att det verkar lite oföretagsamt med en semester i stugan, men det här räcker bra för mig! Och kanske får vi tid att krydda några sommardar med nån liten tur, t.ex. för lite havsbad eller fjällutsikt och så har vi ju chansen i stället till en tur till värmen i höst om nu lusten faller på. Då är det inte lika trångt att resa när den värsta ruschen är över - får väl se.

Så jag lutar mig tillbaka en stund i favoritfåtöljen med semesterdeckaren så får andra vara ute och jaga på vägarna och flyg!

Trevlig semester!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar