fredag 5 juli 2019

Satsa på dig själv

Man tänker så mycket på  en joggingtur. SAF:s gamla slogan från 80-talet dök upp i huvudet på mig under den senaste rundan.

Jag har för mig att det den gången handlade det om att minska på  det gemensamma i samhället, minska på skattetrycket till förmån för privata lösningar, Lill-Pröjsarn och ABBA:s Frida var med i kampanjen minns jag, men mig kunde dom inte locka. Egoism är absolut inte min melodi.

Men nu halvvägs in i Mitt Sjuttital och med en annan vinkel passar det precis. Möjligen lite väl sent.

Så "satsa på dig själv", tänkte jag alltså där jag flåsade på vägen till Svassla. Prioritera det som är kul och det du själv har nytta av du också som det känns som allt fler gör numera.

Och just idag, 7 juli, är det 30 år sen Seinfeld sändes första gången, TV-serien om fyra självupptagna, ibland odrägliga figurer som var och en satsade på sig själv i första hand.  Jag kollar fortfarande ibland på repriser från den serien, och jag har sett det flesta avsnitten.

Kanske borde jag bli lite som George Costanza? Eller Elaine?

Nu satsar jag på mig själv, men först ska jag ta en kopp kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar