tisdag 4 juni 2019

Jag fick högsta vinsten!

Vi var 24 hos Actic på ATC-passet idag som Freddan gjorde om till ett Boot Camp!

Synd att jag inte hade mobilen så det blir varken bilder eller film men så här var det:

12 stationer - kondition varvat med teknik. Tempo, tempo tempo och Fredrik for som en italiensk demontränare och rättade, berömde och jagade på alla. "Öka, öka - ta i lite mer - 30 sekunder kvar" 

Medelåldern i gruppen är nog 72-73 år med några ungdomar i 67-68-årsåldern och några en bra bit över 80. Och allihopa fick vi högsta vinsten i gen-lotteriet. Och nästan bara kvinnor! Margareta var också med.

Vi har väl kanske några krämpor allihopa, men det är otroligt imponerande att se ett sånt här träningspass, jag måste filma lite nån gång. Mikael Niemis Husmorsgymnastik i Vittula (filmen och boken rekommenderas) var i en annan tid.


Men nu är nu och i lördags såg jag Stockholm Marathon från sidan. Tre år sen sist jag sprang, räcker vinsten i gen-lotteriet till en ny start? Jag har dillat så mycket om det både här i Mitt 70tal och i bastun men kommer aldrig till skott. Är min gen-vinst så unik? 15 gubbar över 75 tog sig i mål i lördags, är jag så unik så jag skulle kunna vara med i en så unik liten skara? Elisabeth är så omdömeslös så hon tror det skulle funka, men jag vet inte...  Men jag är ju å andra sidan också rätt omdömeslös. Och visst ser det roligt ut här på filmen!

Och jag skulle få tillfälle att vara ute och jogga i höstregnet och i kylan i vinter. Och i sommarhettan. Och som belöning kan jag få sex timmars plåga i Stockholms innerstad. Snacka om högsta vinsten!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar