måndag 28 januari 2019

Jag hade en gång en blogg

Det var Magnus Uggla som sa det när han gav ut alla sina inlägg oredigerade i bokform för menigheten att konsumera och bli upplyfta av.

Sällan en stillbild förmedlar så mycket fart!
Han skrev om sin vardag och livet som rockartist, och jag försökte läsa den där boken en gång, men den var så tråkig så Magnus, det var nog bra att du stängde din blogg. Min blogg däremot är många klasser vassare men den har några likheter med Ugglas, som t.ex. livet som rockartist.

Rockartistlivet är mest hårt arbete med imagen, träna in fräcka moves och plugga texter men också lite glassigt när man får stå på scenen och ta emot fansens kärlek, det är lönen för mödan. Uggla kan casha in sin lön för mödan med en check med en siffra följt av ett otal antal nollor, men det är tvärtom för mig. jag har bara nollor på min check. Fansens kärlek är nog belöning för mig. Groupies.

Närmast kan jag beskådas på Växhusets scen där jag och mina 150 kollegor framför ett entimmesprogram med häftig rock blandat med gospel och några stämningsfulla ballader och allt utantill! Inte minsta minnesanteckning behöver vi riktiga rockartister och det är jag rätt imponerad av själv. En hel timmes skönsång utantill!

Jag har några bra tips för dig om du vill lära dig det där med utantill som jag tar i ett kommande inlägg. Beatles texter är trickiga att memorera och ABBA:s också, där har jag några små luckor att täppa till inför onsdagens med råge fullspikade konsertsal. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar