torsdag 17 januari 2019

2-dag idag

Måndag och torsdag kör jag som 2-dag, 600 kalorier.

Väldigt olika hur man känner sig dom där lågkaloridagarna, halvfastedagarna. Ibland har jag ett väldigt driv och känner mig speedad och energisk, ibland som idag riktigt seg.

Startade dagen lite långsamt med frukost framför TV:n och Nyhetsmorgon  som vanligt och sedan tvättstugan i nio-taget. Det är alldeles nödvändigt att ha nåt bra att göra på 2-dagen så tvättstugan är bra.

Till frukost tar jag alltid en tallrik fil med lite müsli och en slät kopp kaffe efteråt:
         Fil 1,5 dl  50-60 kcal, müsli 50-75 kcal blir 100-150 kcal

Sen blir det några koppar kaffe och mycket vatten under dan, 0 kcal, så jag har 450-500 kcal att festa på under kvällen.

Idag blev det först en eftermiddagspromenad till Igor och visst är det frestande när man går förbi bröddisken på fiket som ligger vid entrén men samtidigt är det aldrig något stort problem att avstå, jag är fokuserad på 2-dagarna.

Så första kaloriintaget efter frukosten blir när vi äter middag, gärna framåt 18.00, men såna här sega dar kan det bli redan 16.30.

Idag blev det lax och grönsaker, 250-350 kcal ungefär.

Sen till kvällskaffet delar vi på en apelsin och jag brukar ta ett äpple också. En halv apelsin = 30 kcal och ett äpple är 50 kcal, dvs 80 kcal för mig.

Frukost 100-150, middag 250-350 och kvällsfrukten 80, det blir 430-580 kcal för mig, och 380-500 för Margareta, rätt OK med de mål man ska ha med sitt 5:2-ande.

Vikten och några andra erfarenheter kommer framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar