Det är många gånger man gått och väntat på hantverkare och på andra besked som aldrig kommer. Den här sommarn har vi gått och väntat på en kyl/frys senaste månaderna en kyl/frys som aldrig kom.
Lite Tödde o Mödde känsla har det varit.
"På torsdag kommer den". När den sen inte kom på torsdag så blev det
"Nästa torsdag" när jag ringde och frågade
. Sen blev det
"Nej, men den ska finnas hos dom som kör ut den. Dom ringer säkert nästa vecka." Dom försökte väl hålla modet uppe hos den frustrerade kunden och alla killar och tjejer jag pratat med har varit trevliga och uppmuntrande tills Elgigantens Kundtjänst också gav upp efter nästan två månader och erkände att man inte kunde veta när vår kyl/frys skulle komma. Var visst strejk i Göteborg, det är där vår kyl/frys står sa Tobias! Det har jag inte koll på, men OK då, han lät trevlig så det är väl så.
Men man kan ju inte gå och vänta hur länge som helst. Numera är det ju oftast jättesnabba leveranser, annars skulle ju inte internethandeln funka så bra, men här var det ett "inte standard"-skåp vi köpt så det fick väl ta lite tid. Och strejk på det. Men vi tröttnade igår. Och åkte in till affärn.
Och det fixade sig direkt, pengarna tillbaka förstås och ett "plåster på såren"-presentkort från Tobias. No hard feeling, hoppas strejken i Göteborg löser sig både för hamnarbetarnas skull och Elgigantens kunder och jag får hoppas på bättre tur vid nästa köp för vi är i behov av en ny kyl/frys.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar