söndag 27 oktober 2019

Yrke: Influencer

Tillvaron i Mitt Sjuttital har hackat lite på tomgång. Soppatorsk. Dålig stil för en influencer.

Men så fick jag en högrevsgryta till middag igår, det var vad som behövdes för att få igång tankeverksamheten.

Nu var det visseligen lördag i går, men en söndagsmiddag runt en god gryta eller kanske en söndagsstek med grönsaker och en god sås och hela familjen samlad, det är sånt man saknar här i sjuttitalet. Brysselkål, svart vinbärsgele. Efterrätt med glass och grädde och kaffe på maten. Maten är så tillkrånglad numera och söndagsmiddagarna är sen länge passé. Back to basics, back to söndagssteken.

Och inte hade jag nån nytta heller av dagens extra timme bär vi fick vintertid. Kanske för sista gången om nu det här att ställa om klockan avskaffas i år. I morse vaknade jag utvilad kl fyra och låg några timmar och tittade i taket innan jag lyckades somna om nån timme så att jag inte störde Margareta alltför tidigt. Sommar/vintertid kan man gott sluta med.

Min höstförkylning är avklarad men Margaretas har just satt fart. Och min gråstarr är borta nu på ett öga, det är sånt vi i sjuttitalet håller oss sysselsatta med. Hörselproblem och stel i ryggen, inte undra på att man hackar lite på tomgång ibland.

Men som influencer känns det fint att tipsa om ett inslag i dagens Nyhetsmorgon på TV4. Optimist eller pessimisat och en undersökning i Boston visade att vi optimister, jodå trots soppatorsk hör jag dit, vi optimister lever längre och är friskare. Och man kan påverka sig själv att bli optimist. Pricksis vad jag bruka säga jag också. Kolla TV4-programmet.  Han körda med några tips jag också kommit fram till, nästan så jag hade kunnat sitta där hos TV4 och berätta. Så fint att få vara influencer! Grattis till dig som jag får influencera.

Nu ska jag kolla en film på SVT Play med Nils Poppe. En influencer på sitt sätt från förr som aldrig hackade på tomgång.           
             

1 kommentar:

  1. Otroligt - synsk. Redan, efter ett par dar, har det kommit en bok om att återupprätta familjemiddagen.Orakel!

    SvaraRadera