tisdag 13 april 2021

Vaccinerad, första dosen

Servicehälsan
 Nu är vi på väg. Margareta fick sin första för en vecka sen och idag fick jag min första dos. Jag fick Pfizer, Margareta Astra Zeneca.

Vilken är bäst? Antagligen vilket som. Några extremt sällsynta biverkningar bekymrar mig inte och allt känns OK än så länge. Snabb service och inga väntetider. 

Bäst att vara försiktig i fortsättningen ändå men rimligtvis borde väl allt kännas bättre framåt sommaren så man kan röra sig lite mer fritt. Inte som vanligt tänker jag och nån utlandssemester tänker jag inte ens på i år, det är för mycket som är osäkert. 13621 döda so far men för varje dag blir allt fler färdigvaccinerade.

Kl  och 14 idag kommer som vanligt Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen med sina rapporter, blir det skärpningar eller lättnader och vi sitter andaktsfullt och suger i oss hur vi ska sköta oss. Anders Tegnell från FHM o Johanna från Soc har blivit TV-kändisar, men gu` så jag har tröttnat på det här.

Men nu har vi fått våra första doser i alla fall. En bit på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar