onsdag 27 februari 2019

Bastusnack

Tänk förr när jag var ung, i 72-73-årsåldern, då hade jag tid att knappa på min blogg nästan dagligen. Men nu vid 74 är jag glad om jag hinner med ett par inlägg i månaden.Träningen däremot är prioriterad och bastusnacket efter träningen är alltid intressant.

 Igår var det först han som jobbat inom vården, missbruksvården bl.a., och nu volontärade på ett äldreboende som allt i allo. Jag är rätt bra på att fråga och är egentligen intresserad av allt.

Sen pratade jag språk med argentinaren som egentligen hade katalanska som modersmål. Intressant hur han lärde sig svenska, allt är intressant. Språket i Baskien visste han en hel del om.

Så jag försökte fortsätta med Tik Tok som jag testade för ett par dar sen och sociala medier i allmänhet, men då blir det nån slags obegriplig låsning. "Jag är inte intresserad av sånt".  Men allt kan väl vara intressant att prata om tycker jag. Man kan ju åtminstone låtsas.

Som fotboll t.ex. som avhandlades idag. I dagens gäng är alla kunniga i fotboll, en har t.ex. tränat både allsvenska herrlag och damlandslaget. Jag är väl inte så kunnig, men allt är intressant och jag kan ju alltid ställa nån fråga.

Men så råkade vi komma in på körsång, och banne mig blev det inte ett visst intresse! Men bara "ett visst", snart nog tog han som spelat i ett band i ungdomen över. Som vanligt. Försökte få mina kamrater att kolla in på Facebook eller hemsidan, men det bet inte.

Förra veckan var det släggkastarn, 85 nu, som hörde till Sverige-eliten när jag var ung. Han var pigg på att berätta om sin idrottskarriär, hur den tunga idrottsgrenen slet på kroppen t.ex. Allt är intressant att prata om. 

Och själv är jag en bra lyssnare och jag lärde mig en hel del av senaste bastusnacket.

Och här kommer snart en snutt från Rockabeaty på Tik Tok när jag testat färdigt:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar